Blogs

1 mei 2015
blunders die je zakelijke deal verpesten

Blunders die je zakelijke deal verpesten

Blunders die je zakelijke deal verpesten En je Bezieling in je werk niet ten goede komen. Als ondernemer overkomt het je ooit. Je wordt beduveld of teleurgesteld. Jij denkt dat je een fantastische deal hebt gesloten maar helaas valt het product of dienst tegen. Misschien heb je ooit voor een cursus gekozen omdat de promotieteksten geweldige resultaten beloofde maar 90% van de kennis was voor jou al gesneden koek. Jij geeft je hoge eisen aan en jouw gekozen leverancier belooft dat hij aan die hoge eisen kan voldoen, de waarheid is helaas anders. Of in mijn geval je verleent een opdracht, je betaalt het grootste deel vooraf en zeg maar dag met je handje. Jouw leverancier blijkt een oplichter en je bent je geld kwijt. 
16 december 2014
bezielende marketing empathie of manipuleren

Bezielende Marketing: Empathie of manipulatie?

Empathie of manipulatie. Maak jij mensen boos of blij? Word jij wel eens compleet onaangenaam verrast door een reactie van een klant of collega? Jij komt met een prachtige oplossing na jullie eerste enthousiaste gesprek en jouw gesprekspartner vindt het helemaal niets? Of je denkt tijdens het gesprek: Waar heeft die gast het in vredesnaam over? Heb ik iets gemist? Kortom je denkt de ander goed te kennen maar dat blijkt in de praktijk vaak tegen te vallen. Verwarrend? Lees dan maar eens verder over empathie en inlevingsvermogen. Empathie is noodzakelijk om succesvol zaken te kunnen doen en om goed te kunnen communiceren. Maar overdrijven is ook weer niet handig.
21 oktober 2014
Tips voor effectief netwerken Mara Riewald

Tips voor effectief netwerken

Netwerken? Doe het effectief. Als ondernemer, of je nu startend bent of een ervaren ondernemer, ben je voortdurend bezig om je netwerk te versterken, uit te breiden. Je bent natuurlijk op zoek naar collega ondernemers die jou heel goed aanvullen of kunnen helpen met hun expertise. Op zoek naar mensen die wat van jou kunnen leren en andersom. En uiteindelijk wil je graag een langdurige relatie opbouwen met klanten die bij jou en je bedrijf passen.
Translate »