Bezielend profileren

 

Netwerken

Bezielend profileren. Hoe zichtbaar ben jij?

Wat maakt jou die rode eend? Als mensen jou vragen wat je doet , beantwoord je deze vraag vanuit Bezieling, je passie of vanuit gewoonte? Of denk je dat mensen om je heen exact weten wat jij doet, wat jij voor unieks als ondernemer te bieden hebt? Je doet dit werk immers al zo lang. Vaak denken we van wel, we nemen het aan. We hebben immers onze website en daar is alle informatie op te vinden. Tuurlijk weten ze dat, of toch misschien niet helemaal?

In de praktijk blijkt dat jouw droomklanten echt vaak niet weten wat je exact doet. In het ergste geval gaan ze voor hulp naar jou concullega omdat ze er geen moment bij stilstaan dat ook jij deze dienst biedt. Auw….

Al bijna dertig jaar heb ik ervaring met Sales, Marketing, PR & Communicatie, Copywriting, het organiseren van events. Sinds 2009 adviseer ik ondernemers op het gebied van marketing en internet en dus ook de profilering. Mijn eerste vragen zijn altijd in de trant van:
Wat doe je precies en wat of welke authentieke kwaliteiten maken jou die rode eend?
Wat maakt jou bijzonder en waarom doen mensen zaken met jou?
En natuurlijk wanneer voel jij Bezieling en passie?

Ben jij die rode een of een grijze muis?

Ben jij lekker die unieke, authentieke ondernemer? Eigenwijs maar ook trots op wat jij te bieden hebt? Jouw klanten waarderen je om wie en je bent. Ze kennen je goed en vertrouwen je. Mooi toch?

En jij bent relaxed, geniet van het ondernemen en de balans in je leven? En jij doet wat je doet, exact zoals het bij jou past.

Gefeliciteerd!

De kans is groter dat je je realiseert dat je een harde werker bent. Veel in je hoofd zit en piekert wat de volgende stap in je bedrijf gaat worden. Niet aan je bedrijf, nee je werkt in je bedrijf. Misschien nog wel het hardst van allemaal. Jij houdt je met grote lijnen bezig maar ook met het operationele.

Je merkt dat de wereld en de klanten om je heen veranderen maar jij doet nog steeds hetzelfde. Bij de concurrent werkt het ook goed.

Wat heeft dit met profilering te maken? Veel, want vermoedelijk haal je niet het beste uit je bedrijf en uit jezelf.  En doe je veel op de automatische piloot, omdat het altijd zo gewerkt heeft.

Tijd voor vernieuwing als:

♦ Jouw profilering veel lijkt op die van andere ondernemers.
♦ Je niet meer weet waarom je met je bedrijf begonnen bent.
♦ Je het gevoel hebt het contact wat kwijt te zijn met je klanten.
♦ Je de Bezieling en passie mist.
♦ Je onderneemt zoals je altijd deed.
♦ Je nooit bezig houdt met de essentie van je onderneming.
♦ En je op de automatische piloot verder gaat.
♦ Je missie gelijk op gaat met je ambities vanaf de start van je bedrijf.
♦ Je verhaal eigenlijk niet meer triggert.

Een frisse blik nodig?

Dan is het wellicht tijd om samen met jou de huidige profilering eens onder de loep te nemen. Te kijken waar jij nu staat en waar je naartoe wilt.

Neem vrijblijvend contact op voor een kosteloos kennismakingsgesprek.

Eerst kijken of wij een goede match kunnen zijn? Hier vind je een impressie van mijn bijna 30 jaar bagage op het gebied van Sales, Marketing, PR & Communicatie, Copywriting.

Translate »